Därför spökar det

Upptäckte just att det idag är exakt ett år sedan jag första gången konfronterades med spökerierna här...

Förra sommaren kom jag i kontakt med en slagruteman som berättade en massa märkliga saker... Han sa bland annat att jag hade spöken hemma! Ja herregud, det lät ju helt absurt - för jag "visste" ju att det inte fanns spöken.

Men när han sedan började prata om min hälsa blev jag stum, för det han sa stämde på pricken. Så mitt intresse väcktes; kanske var även det andra han sa sant?

Han berättade att det funnits en avrättningsplats i närheten och att det gick en förbannelselinje rakt genom min bostad. Men den skulle han försöka "avstöra".

Vi avslutade samtalet och han mailade sedan över karta, där han markerat alla konstigheter han hittat.

Ca 1½ månad senare insåg jag själv att det spökade - och det blev bara värre och värre. Slagrutemannen och flera duktiga medium gjorde allt för att hjälpa mig, men det tog 8 månader innan det äntligen lugnade ned sig. Fast då hade jag redan gett upp, och bestämt mig för att flytta.

I dag är det alltså exakt ett år sedan jag fick höra om den här förbannelselinjen. Man kan ju undra om det bara en slump att så gott som alla lägenheter som sålts här i kvarteret ligger väldigt nära den här linjen? 

Läs även
Varför flyttar så många härifrån?

Kommentarer
Postat av: Kia

Det är läskigt att tänka på att du har haft dem så nära inpå dig. Videon du lade upp för en tid sedan var riktigt läskig. Har du inga fler ljud inspelade?

2009-08-23 @ 15:58:05
URL: http://kiaomlivet.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Haha, varje gång jag ska skriva en kommentar på din blogg..min dator go bananas! Helt sjukt är det =) Angående dina rivsår, så har jag aldrig tänkt på den möjligheten förut, att det skulle vara något ogreppbart i görningen. Är oftast så förvirrad, så det har inte slagit mig. Jag gör en massa shabby chic grejor, snickrar, målar och textar. En kväll när jag skulle texta på en låda, satt jag vid köksbordet i godan ro. Plötsligt stack det till på min hand. Fortsatte måla, men upptäckte snart att jag blodade ner min vita låda. Rakt över handryggen var det som ett litet litet snitt. Inte direkt något rivmärke, mer som ett snitt. Och det höll på att aldrig sluta blöda. Tänkte inte så mycket på det, men det var ju lite skumt, för jag hade inte varit i närheten av något jag kunde skurit mig på. Nästa dag hände det igen. Men spökkatter finns det i huset, men inte här nere utan uppe hos min dotter. Hon har i omgångar försökt haft katt, men det funkar inte. Rumsrena är de när de kommer dit, men efter ett tag bajsar o kissar de överallt...hela tiden! Hon och hennes ex, har sett dem. En svart o en röd. Jag har aldrig sett dem, bara hört. Det speciella ljudet när en katt hoppar ner från en stol, du vet. Ja det är mycket som är konstigt. Men jag har aldrig känt mig hotad i de hus jag bott förutom i ett. Men det var inte inne utan ute. Hoppas verkligen du slipper detta nu. Kram!

2009-08-23 @ 18:33:01
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Lesly

jaha Fladdermus, spännande med att kunna se det osedda :) Det kan ju vara bra =)

2009-08-23 @ 18:44:12
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Lise-Lotte

Intressant, men det är nog ingen slump att de har sålts eller? Vad ska man tro?

2009-08-23 @ 19:28:51
URL: http://supermumbloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så får jag gåshud igen när jag läser ditt inlägg. Skönt att du ska flytta.Kram

2009-08-23 @ 20:51:05
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Läs helst mitt inlägg innan du kommenterar :-)
Reklam och anonyma kommentarer raderas direkt. Vill du ha svar/hjälp - lämna åtminstone en mailadress (publiceras ej).
Tack!
:-)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0