Hjärtproblem - av ett spöke?

Det hände mycket märkligt i min lägenhet. Här är ytterligare en händelse.

Eftersom jag kände så mycket obehag i lägenheten flyttade jag hem till min mamma. Men ett par gånger i veckan åkte jag hem för att kolla posten, vattna blommorna och så. La då märke till att jag fick ont i hjärtat så fort jag var där. Även en kompis som kom och hälsade på klagade över hjärtklappning, men det gav med sig så fort hon lämnade lägenheten. Vid ett annat tillfälle kom min mamma över och även hon fick besvär med hjärtat. Eftersom hon tidigare haft en infarkt vågade hon inte stanna kvar.

Jag kontaktade slagrutemannen jag pratat med tidigare, han lovade att undersöka lägenheten på distans.

Nästa dag när jag kom hem kändes allt helt normalt och jag fick inte ont i hjärtat längre. Senare på kvällen fick jag förklaringen. Slagrutemannen berättade att han hade hittat ett spöke i min lägenhet, en ung soldat som dött i krig på 1700-talet. Han hade haft skador i hjärtat, det var därför jag hade haft ont just där. Jag kände tydligen av spökets smärtor. Det märkliga var att efter att slagrutemannen hjälpt spöket över till "andra sidan" så försvann också mina hjärtbesvär. Jag blev helt mållös. Jag hade ju fortfarande hade svårt att tro på spöken. Att de dessutom skulle kunna påverka oss fysiskt, det lät ju helt absurt!! 



Slaget vid Poltava 1709 var en av de största förlusterna i svensk krigshistoria. Om man ska tro på det slagrutemannen sa så kanske spöket hade dött i just detta krig. 

Trackback
RSS 2.0