Blogg-spökerier :-)

Ja, ibland undrar man om det spökar på blogg.se också :-)

Minns ni det jag berättade om spökljuden tidigare? Att de hördes igen bara jag började skriva om dem. Och samma sak hände hos den mediala personen som jag skrev till. När han läste mitt mail började ljuden höras i hans lägenhet! Det var så absurt så vi båda skrattade åt det. Kan ljud "utlösas" av våra tankar? Eller - kan det vara spöken/andar som försöker kommunicera med oss?

I helgen hittade jag en lustig kommentar på min gamla (stängda) blogg. Jag hade skrivit en inlägg och häxor och svart magi. En av mina bloggvänner kommenterade inlägget. Sedan fick jag den här kommentaren:

"Ok..detta var lite läskigt och skumt. Skrev precis en kommentar till dig. Aldrig varit med om häxkonst mm.. efter att jag skickat kommentaren, till detta inlägg, kom ord-verifieringen upp. Man har skrivit in tusentals sådana olika ord och siffror..alla möjliga kombinationer mm.. men just denna gång..kom detta ord upp: WHICH FETCHES...jag rös till haha. det var precis som om något ville pika mig pga av jag inte tror på häxkonster o svart magi :S ok..nu blev jag inte lika kaxig längre hehe.."

Liknande saker har hänt mig. Som t ex den gången jag skulle svara på en kommentar om min spöklägenhet och fick upp ordverifieringen "GHOST NEST".

Har ni också varit med om sånt?

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Haha, ja den ingivelsen visade ju sig stämma =) Nej just det där du beskriver har jag inte varit med om. Däremot var det något ruggigt i telefonen ett antal gånger. Innan jag flyttade hit bodde vi på ett ställe som inte var alltför trevligt. Har de senaste åren fått förklaring på en del av det som hände där. Men ett antal gånger när jag stod i telefon, så började det spraka och sen lät det som om det var en massa röster som viskade och lät väldigt konstigt. Första gången det hände, blev jag faktiskt rädd och klickade av snabbt som bara den. Men gånger efter det väntade jag bara ut det. Hade det varit på den fasta telefonen, kanske det hade varit lättare att förklara, med jordbundna ledningar och vatten och sånt. Men detta var på mobilen. En del som jag pratade med när detta hände höll på att göra i byxorna. Ska berätta en annan gång alla konstigheter som följt mig. Men nu ska jag gå ut och mocka, så jag hinner fixa lite här, innan Det stora grå börjar på Tv 4 ikväll. Det missar väl inte du heller?

2009-08-19 @ 18:48:44
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Augusta

Seansen var gratis. Hon var elev och höll på att lära upp sig. Hennes lärarinna var med också. Jag gick med mina kusiner. Ett par var där också. Eleven, lärarinna och paret kände alla engelskmannen från Tv4+. Eftersom du håller på mycket med detta kanske du känner dom.

Iallafall fick jag ett besök som jag trodde var från mitt hus i norr. Eleven berättade om en kvinna från 40- 50 tal. Frågade en äldre dam i byn om det eleven berättade om damen från 40- 50- talet i mitt hus. Allt stämde. Fick t.o.m. ett begynnelsebokstav av eleven på damen. Stämde.

Sedan åkte jag upp och var själv i mitt hus en vecka. Du, datorn krånglade, det slog i väggar m.m.

Ja,ja nu blev det ett långt inlägg. Kram

2009-08-19 @ 19:42:54
URL: http://www.metrobloggen.se/evas
Postat av: Mia

Usch fy vad läskigt!Nej inget sånt har hänt mig ännu, men det kanske börjar snart eftersom jag har börjat läsa här=)Det smittar genom bloggen:Kram

2009-08-19 @ 19:44:03
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Åsa

Nej, jag får bara upp "normala" ord... fast jag har fått för mig att jag inte är så mottaglig för "spökerier"

2009-08-19 @ 20:27:42
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Eva

Tror inte jag varit med om nått sånt. Eller har iaf inte tänkt på om ordet haft nått samband med texten i bloggen. =)

2009-08-20 @ 07:58:46
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Leonora

Hej!

Vilken spännande o intressant blogg!

Ha en fin dag!

2009-08-20 @ 09:18:14
URL: http://metrobloggen.se/djurbarn
Postat av: Anna

Huuu... törs man verkligen lämna en kommentar? ;)

Hoppas du har det bra...

/A

2009-08-20 @ 13:13:06
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Tantti

Hej! Jag kommer ihåg händelsen... märkligt. Nej, jag har inte hunnit börja läsa boken än, men kollegan som jag lånade den av - har bokat in mig och henne på en storseans men ett medium som har gett ut en del böcker. Jag vet inte vad han heter, men jag ska kolla upp det.

2009-08-20 @ 20:56:24
URL: http://www.trettioarskrisen.blogspot.com/

Läs helst mitt inlägg innan du kommenterar :-)
Reklam och anonyma kommentarer raderas direkt. Vill du ha svar/hjälp - lämna åtminstone en mailadress (publiceras ej).
Tack!
:-)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0