Mer om pip i öronen

Jag har tidigare bloggat om det här med konstiga pip i örat. Minns ni det? Ju mer jag forskar i det här, desto intressantare blir det.  

Jag pratar alltså inte om tinnitus, utan en annan högfrekvent ton (ca 4 kHz) som bara dyker upp ibland. Ibland kan det gå månader emellan, andra perioder kan det komma oftare. Ljudet påminner om höga "testbilds-pipet" som man kunde höra på TV:n förut.


Koppling mellan rivmärken och pipet?
Under många år tänkte jag att det rörde sig om något slags hörselfel. Men ett av mediumen som jag kom i kontakt med 2008 hörde också det här ljudet. Dessutom berättade han att han under många år hade problem med rivmärken....

Olika teorier
När jag googlade runt lite hittade jag flera exempel på människor som drabbats av rivmärken OCH hört det här pipet. Men jag hittade även andra intressanta iaktaggelser - som t.ex att ljudet kommer vid vissa tidpunkter:

Är inte det här märkligt? Hade det rört sig om någon form av hörselskada så skulle det knappast komma på vissa tidpunkter...

www.abovetopsecret.com hittade jag inlägg från andra som misstänker utomjordiska kopplingar:



När jag var liten trodde jag också att ljudet hade koppling till "flygande tefat" och sa en gång till min mamma; "- Nu kommer de..."  

Mikael Kvist skriver om det här ljudet i sin bok "Tidskrigarna". Enligt honom kommer det från "utomjordiska grupper" som pejlar in oss. Skulle ljudet alltså fungera som något slags eko-lod... som skickas ut och sedan studsar tillbaka till den/det som sänder det? Låter ju verkligen som science fiction :-) Men, tänk om han HAR rätt!

Ja, det finns en massa olika teorier om ljudet. På bloggar och olika forum flödar diskussionerna; om kopplingar inte bara till utomjordingar utan även the HAARP (som jag bloggat om tidigare). 

Test
Jag har under de senaste året insett att tankens makt  är större än vi kan ana. Så jag bestämde mig för att testa en teknik som jag lärt mig tidigare. Frågan var bara om den skulle fungera på ovälkomna ljud också.

Så fort ljudet dök upp visualiserade jag en form av parabol som fångade upp ljudsignalen och omedelbart skickade iväg den i en helt annan riktning. Då skulle en "sökning" med hjälp av ljudet inte fungera, tänkte jag.

Och tro det eller ej - men något hände! Pipljudet försvann omedelbart! Så jag har fortsatt att göra så här varenda gång ljudet dykt upp och samma sak händer varje gång, det försvinner sekundsnabbt. Men det intressanta är att ljudet nu kommer allt mer sällan och det har har även blivit svagare. Märkligt, eller hur?


Uppdatering:
OBS! Annelies kommentar:
"Jag har ett sånt där pip i öronen as I write!! Och det började när jag läste ditt inlägg!! Dessutom hörs det i båda öronen vilket är ovanligt!! Hmmm....!!! Mysko!! Inte vill det ge med sig heller!! Suck"

Kommentarer
Postat av: tess

Ler.... blev samma för mig på jobbet igår... jag klickade in för att kolla bara å de började spela... visste ju inte att de blev så ja... hi hi... men som tur e va de inga spöken i alla fall...

2010-11-19 @ 10:46:17
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Jag får ofta det där pipet i huvudet...å jag blir alltid lika rädd att det är hjärnblödning på gång, men jag lever ju än så...



Intressant...trodde de flesta upplevde detta. Händer mig ett par gånger i veckan och ibland så känns det som om hjärnan ska explodera. Jag gillar INTE när det händer. Ska oxå googla lite om det.



Ha en trevlig fredagskväll. Kram Lilitha



2010-11-19 @ 14:06:30
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: soffie

oj va intressant har aldrig hört talas om det,men jag har med haft lite pip ibland ,fast ej så ofta,

ha en goo kväll

2010-11-19 @ 15:33:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: sussi

Söker söker..Givetvis när man ska skriva av hittar man inte! De finns en stad i bla Mexico och flera andra i värden som detta fenomen förekommer i hela stan! I den i Mexico har folk flyttat eftersom de mått psykist dåligt av ljudet. Forsakre har sökt ljudkällan. De har vart teorier om militära experiment, ufo, övernaturligt mm. Forskarna kan till och med mäta piipet i bland men de hittar ingen källa! Ska återkomma när jag hittar artikeln!

2010-11-19 @ 17:22:02
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: anna

spännande...just såna piip har jag i huvudet ibland ( icke att förväxla med tinnitusen som jag alltid har..)



jag har hört att för en del kan annars tinnitus-bruset misstolkas för just ett hörselproblem, men egentligen är många många andar som vill kommunicera med en...om det är sant eller inte vet jag inte!:)

ha en lövely fredag!

2010-11-19 @ 19:22:41
URL: http://[email protected]
Postat av: ulla

Intressanta nya inlägg. Bra att du " tar makten" och hanterar med mental medvetenhet. Och angående att klippa banden till familjemedlemmar och arbeta terapeutiskt, så tror jag säkert att det påverkar. Själv är jag som sagt inte särskilt känslig och inte heller telepatisk men med mina döttrar och med min mamma ( död nu) fanns en viss telepati. Trots att vi hade ett jobbigt förhållande ( min mamma) så tycks blodsband fungera iallafall.

2010-11-19 @ 19:40:59
URL: http://ullaunna.blogg.se/
Postat av: Susannae P

Vilken kraft tanken har...

Kram & ha en bra helg!

2010-11-20 @ 08:38:44
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: Mona

Nu har jag skrivit lite om seansen i onsdags på min blogg. Orkade inte riktigt skriva allt, men jösses vad intressant det var. Vill göra det flera gånger.

Ha de bäst

2010-11-20 @ 13:57:42
URL: http://monae.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Var inne på min svärmors blogg o såg att ni konverserat om pip i öronen och det fångade mitt intresse på studs!

Det händer mig titt som tätt och det är ju lagom frustrerande. Det ploppar upp bara så där, helt från ingenstans.



Jag känner av "spöken", har stött på ganska många genom livet, trots att jag bara levt i 21 år. Spännande om det har med det, eller liknande såklart, att göra.



Det här måste jag kolla upp närmare, har aldrig berättat för någon då jag egentligen inte sett det som jättstörande utan bara som en defekt liksom, haha! Mycket intressant i alla fall! :)

2010-11-23 @ 22:48:48
URL: http://lickeli.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Jag ska verkligen försöka att göra som du berättar. Fånga upp det och sen skicka iväg det. Kram Lilitha

2010-11-24 @ 00:43:32
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag har ett sånt där pip i öronen as I write!! Och det började när jag läste ditt inlägg!! Dessutom hörs det i båda öronen vilket är ovanligt!! Hmmm....!!! Mysko!! Inte vill det ge med sig heller!! Suck

2010-11-25 @ 23:06:24
URL: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
Postat av: Natta Jones - Ett sliddjurs bekännelser!

SKulle ge mig fan på att klärvoajanta människor hör detta pip. Kanske är det produkten av skillnaden mellan alla de olika frekvenser som klärvoajanta människor uppfattar samtidigt. Ungefär som Hemi Sync! :)

2010-12-01 @ 15:16:54
URL: http://nattajones.blogg.se/
Postat av: Julia Karlsson

Läskigt med spöken,de kan vara obehagliga att ha i huset! Men jag gillar dig blogg..kolla gärna in min :)

2010-12-06 @ 20:31:18
URL: http://juliaislove.blogg,se
Postat av: PG

Hej!



Hörde pip ofta när jag var yngre. Inte hört något på flera år men nu har det börjat igen. Jag har aldrig associerat det med något speciellt men brukade "svara" pipen när jag var liten med ett "hallå!", fick aldrig något svar :)

Angående det andra som händer dig, har du hört talas om NEGS? Det skulle ju kunna vara något sådant eftersom det följt efter dig till din nya bostad. Hittade denna tråd som handlar om just NEGS. Kunde inte klistra in länken så jag sätter den som min hemsida :)

2010-12-14 @ 15:57:37
URL: http://https://www.flashback.org/t577451

Läs helst mitt inlägg innan du kommenterar :-)
Reklam och anonyma kommentarer raderas direkt. Vill du ha svar/hjälp - lämna åtminstone en mailadress (publiceras ej).
Tack!
:-)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0