Högfrekvent pip i örat

För några veckor sedan dök ett gammalt minne upp...

Jag har haft det här sedan jag var liten, ett konstigt högfrekvent pip (5-6 kHz?) som kan dyka upp i mitt ena öra under bara ett par sekunder, sedan kan det dröja månader ja kanske år innan det händer igen. Jag minns en gång, då sa jag till min mamma att det hade med UFOs att göra. Märkligt uttalande av ett barn, eller hur? Var sjutton fick jag det ifrån? 

För ett år sedan träffade jag en medial man som berättade att han ibland hör samma pip. Han hade också haft oförklarliga rivmärken - under flera år! 

Det finns de som kopplar detta märkliga pip - och rivmärken - till utomjordingar.

"Also I get the really high pitched ringing frequency sound in my ears that comes and goes quite regularly sometimes...I have also had the very thin paper like cuts about 3 - 4 cm (or longer sometime 2 - 4 inches) long that have appeared on my body and I swear they weren't there before. They seem to always be in a perfect straight line. Its as if somebody has gone over the skin with a really sharp needle and with a ruler or something and its just scratching the skin."

Förra veckan kom pipet igen. Det kom när jag precis vaknat efter den där mardrömmen om UFOs, och försökte minnas alla detaljerna i drömmen. Märklig slump bara, eller? Ska blogga mer om detta, eftersom det finns en hel del märkliga teorier kring det här ljudet.

Någon mer som hört det?


PS: Det handlar INTE om vanlig tinnitus, som man t ex kan få av för höga ljudnivåer. 


Läs mer
UFO Seek - forum
The Hum - de mystiska ljuden (äldre inlägg om annat konstigt ljud)
Hearing Test - Youtube


Kommentarer
Postat av: tess

Jag har oxå så länge jag kan minnas få som piip i mitt öra... de va länge sedan nu och jag vet vad du menar det kommer inte i samband med att jag texs varit på en konsert eller så... men jag har aldrig tänkt på vad det kan vara... det slog mig mera nu när jag läste ditt inlägg....



Skumt... //Tess

2009-12-29 @ 18:03:40
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Nina

Mmm... kanske hört det... har inte tänkt på det men ska försöka uppmärksamma hur det är.

2009-12-29 @ 19:22:02
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: soffie

intressant men guu va läskigt jag är glad att jag ej verkar vara mottaglig för sånna läskigheter,

hoppas verkligen ditt nya år blir bra å du ska slippa dessa som stör dej,

kram

2009-12-29 @ 20:16:42
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

mmm kanske, har alltid trott att det bara blir så av ngn anledning, aldrig tänkt i dina banor"ryser" Kram

2009-12-29 @ 22:26:01
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Ulla

Godmorgon! Jag önskar av hela mitt hjärta att dina besvär ska försvinna under 2010. Jag vill ju helst att de ska vara borta redan idag, men det verkar som om du måste gå till botten med det som bråkar med dig innan det släpper taget om dig

2009-12-30 @ 07:28:08
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: LOVISA

Gosh vad läskigt : o

2010-01-01 @ 19:09:53
URL: http://rockarhamstern.blogg.se/
Postat av: mia

Jag hade det dära pipet idag vid elva tiden då jag skulle försöka sova, vänstra örat..Min sambo hörde inget o jag vart helt paff..Man vet ju av gammalt sägen att när det piper i örat så pratar oftast någon skit om en men det hära pipet som jag hörde ikväll var högt, va sjukt..Var ut o gick idag med min son o han hade mp3:n på sej o hörde ett pip o frågade mej vad det var??han sa att först trodde han att det var musiken i lurarana men det var det inte,Sjukt

2011-03-14 @ 02:17:29

Läs helst mitt inlägg innan du kommenterar :-)
Reklam och anonyma kommentarer raderas direkt. Vill du ha svar/hjälp - lämna åtminstone en mailadress (publiceras ej).
Tack!
:-)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0