Rivmärken - hur det hela började

2006 flyttade jag in i en lägenhet efter ett dödsbo. Mannen som bott där hade dött bara 2 månader tidigare och hans hustru tidigare samma år.

Jag måste erkänna att jag aldrig trivdes särskilt bra och tanken var hela tiden att flytta vidare, så fort jag hittade något bättre. Efter 2 år började vi plötsligt störas av ett konstigt ljud som vi inte kunde lokalisera. Det var ett obehagligt dovt brummande ljud, lät ungefär som en lastbil som stod på tomgång utanför huset. Men, det konstiga var att ljudet kom inifrån huset. Jag förstod ganska snart att det kom från ett företag i huset. Men de nekade så klart.

Jag fick tips om en person som var duktig på slagruta, så jag chansade och ringde upp honom. Slagrutemän kan ju hitta både vattenledningar och annat under marken, så kanske kunde han även lokalisera varifrån ljudet kom? Han sa att han inte kunde det, men han ville ändå "pejla in" min lägenhet på distans. Ok... Sedan sa han:

- Men, du har ju spöken där... och utomjordingar.

Jag tänkte att det här verkade ju helt sjukt, för jag trodde varken på spöken eller "utomjordingar". Han sa att han kunde "ta bort" både utomjordingarna och spökena. Ok visst, tänkte jag och ville bara avsluta det där konstiga samtalet. Men så sa han att han kände att jag hade ett visst hälsoproblem. Och då blev jag lite skärrad, han angav nämligen exakt var och det stämde på pricken! Jag hade varit hos läkare bara någon vecka innan!

När jag hade lagt på luren blev jag väldigt konfunderad. Hur kunde den där egendomliga mannen, som aldrig ens träffat mig veta något om min hälsa? Och så snackade han om spöken och utomjordingar. Det var ju helt galet! Men några dagar senare blev jag ändå nyfiken och började googla efter "utomjordingar" och "aliens" på nätet. Reagerade på vissa bilder jag såg, de kändes bekanta på något sätt. Det var figurer som jag drömt om, figurer som känts väldigt verkliga... Konstigt.

Jag bestämde mig för att renovera lägenheten och sedan flytta. Men jag hann knappt börja måla förrän helvetet ut. Jag fick fullt av besynnerliga rivmärken på kroppen. Det kändes som statisk elektricitet i luften och håret kunde stå rakt upp på armarna. Det kändes även som håret stod rakt upp på huvudet, men det gjorde det inte.

 



Hjälp av medium
Ett par dagar senare fick jag besök av ett känt medium som kom tillsammans med två andra personer. De sa att hittade två spöken; en äldre man och en elak pojke. Mannen var troligtvis den tidigare hyresgästen, som avlidit strax innan jag flyttade in. De gjorde en "rensning". Efteråt var jag omskakad, eftersom jag aldrig trott på spöken. Men samtidigt var jag lättad och tänkte att allt var över. Men, jag misstog mig. Det hade bara börjat...

Trackback
RSS 2.0