Dröm om figur i svart huva

Nu ska jag berätta om en otäck händelse som inträffade för mer än 10 år sedan. Jag vet än idag inte om det var en dröm eller verklighet. OM det var verkligt kan det ha koppling till det som hänt det senaste året.

Jag, min man och dottern hade flyttat till ett nytt bostadsområde. En natt sov dottern väldigt oroligt, gång på gång vaknade hon och skrek. Det var inte likt henne. Till slut orkade vi inte springa upp fler gånger utan lät henne sova mellan oss i sängen. Då blev det lugnt. Men, istället fick jag uppleva något som nog är det mest skrämmande jag någonsin varit med om.

"Drömmen"
Jag drömde att jag och maken stod vid sovrumsdörren och jag försökte hindra en svartklädd gestalt att ta sig in. I nästa stund är det precis som jag vaknat. Jag ligger på mage i sängen, med ryggen mot dörren och kan inte röra mig. Men jag känner tydligt att någon står bakom mig, vid min huvudända.

Aldrig tidigare har jag känt sådan "ondska". Det kändes som allt projicerades mot nedre delen av min rygg och jag trodde jag skulle dö om jag inte fick bort "det" från rummet. Det var fruktansvärt otäckt. I mitt inre såg jag en mörk ansiktslös gestalt, i svart kåpa med huva. Materialet var något konstigt läderliknande. Det konstiga var att jag kände det! Tänk er känslan av att klappa en delfin, så kändes det. Jag rörde inte gestalten, men ändå kände jag det där läder/gummiliknande skinnet!

I mitt inre kämpade jag förtvivlat;
 
"- Försvinn härifrån, försvinn!!!" 
 
Till slut försvann det och då hände något annat märkligt. Det var som hela jag översköljdes av en ljus, kärleksfull energi. Det spred sig från mitt huvud ned genom hela kroppen. Det var en fantastisk känsla och i nästa stund somnade jag lugnt in.

Jag har än i dag ingen aning om vad det var jag upplevde. Och om det var en dröm eller inte, känslan var nämligen oerhört stark. Och jag har bara berättat om den för två personer. Någon sa att det kärleksfulla som jag upplevde efteråt, när gestalten försvunnit, kan ha varit healing... någonstans ifrån. Samma sak har hänt två gånger tidigare när jag varit ledsen. Känslan var att "någon" gav mig tröst och lugn.

Efterforskningar
Nu i efterhand har jag förstått att jag inte är ensam om upplevelsen. Den här bilden är hämtad från sajten Alien Jigsaw och sägs beskriva några negativa varelser som försökte skrämma en kvinna i hennes hem. Vid ett annat tillfälle sägs de ha dykt upp och förutsett attacken mot WTC den 11 september 2001.  

En annan kvinna berättar att hon upplevt mystiska huvförsedda varelser i något ökenliknande landskap. "It was incredibly creepy."

Och på Youtube finns ett klipp där en polis vittnar om att ha sett en varelse i huva ramla ned framför bilen, något som iallafall i mina ögon ser utomjordisk ut. Till klippet

Uppdatering 2013, från Aftonbladet (KLICKA FÖR STÖRRE BILD!):
 

Tror dock att Terry Evans är lite fel ute här med sina förklaringar...
Trackback
RSS 2.0