Vad gör man när mediumet ger upp?

Läste precis Gladmymlans kommentar och - hon har en poäng i det hon säger :-)

Jag håller nämligen med om att börjar kännas långsökt det där med spök-katterna. Det känns helt enkelt lite konstigt att jag skulle ha fått med mig en spök-katt även till den här lägenheten. Varför skulle en eller flera katter förfölja oss...? 

Gladmymlan rådde mig att ta kontakt med ett bra medium. Men, jag har redan varit i kontakt med två som varit med på TV - och de kunde inte hjälpa mig.

Den ena menade på att man inte kan få rivmärken av spöken. Den andra besökte mig i bostaden och hittade både spöken och troll. Men efter två "utdrivningar" gav hon upp och svarade inte ens på mail. Kvar stod jag med en massa obesvarade frågor.

Jag skulle gärna vilja få kontakt med Terry Evans, som tydligen är "The Best" :-) Än har jag inte lyckats komma förbi hans "stab" och få en direktkontakt. Så finns det NÅGON duktig person där ute som vågar anta utmaningen och försöka hjälpa mig :-) Själv ger jag aldrig upp!



Uppdatering:
Rätt meningslös kommentar, eller hur? Ska du kommentera - lämna dina uppgift om vem du är, tack.

 

Kommentarer
Postat av: trollmor

Terry Evans tycker jag e bäst det jag har sett i pogrammen De okända. Riktigt otäckt bra. Det är som han ser allt om en människa samt den kontakt han har med andevärlden.

Kan förstå att han kan vara svår att nå pga sitt kändisskap. Ge inte upp bara.

Ha en bra dag

ewa

2009-10-19 @ 11:08:39
URL: http://trollmor.webblogg.se/
Postat av: Thalina

Förstår att du behöver ett bättre medium och jag hoppas att det löser sig för dig.Ha en fin måndag kram Thalina

2009-10-19 @ 11:15:34
URL: http:// thalina.blogg.se/
Postat av: Elin - Design&Makeup

Terry brukar ju ha seanser runt om i Sverige för en ganska rimlig summa. Om du går på en sådan och du är så pass "känslig" som du är kanske han får någon slags känsla från dig?



Vet inte riktigt om det skulle funka men det är ju ett förslag iaf =)

2009-10-19 @ 12:57:08
URL: http://designandmakeup.se
Postat av: gladmymlan

hoho,



lite småkul, för det är just terry Evans som jag hade i tankarna:-))

vissa av mediumen bla annat hon viveca samt hon elisabeth lange, tycker jag inte riktigt är så bra, dom tar inte "anden" på rätt sätt, dom tror aaldrig att någon ande är "ond", och det är alltid snälla gamla tanter...



det är lite B ibland, och jag tror du skulle ha nån riktigt duktig som kan hjälpa dej, sen är det inte säkert att det går att bli av med den där anden så lätt, ande eller vad det nu är.



men det KAAN ju (säger inte att det är så) vara så att om man har lite turbulent i sitt liv, eller mkt att tänka på, grubbla på, och mkt som händer omkring sig, så är man mer "sårbar" än annars.



sen tror jag oxå, att om man går "runt" problemet, och istället för att koncentrera sig på att bli av med det som hemsöker en,

så anstränger man sig extra extra mkt för att få bättre kontakt med sina hjälpare runt om kring, för att på så sätt bygga ett starkare "försvar" kring en

bara en tanke, men kanske värt att bygga på?



tycker synd om dej, det är tufft...

kram kram

2009-10-19 @ 16:04:56
URL: http://gladmymlan.blogspot.com
Postat av: Ulla

Hej Eva, och tack för kommentaren :) Svarade inne hos mig också och jag håller med dig att det är roligt att ha generationskort, önskar bara att jag hade haft flera.

Sen tänkte jag att Du kanske kan ha nån hjälp av denna som ja har på bloggen. www.annelise.snabber.se

Du kan ju läsa på hennes sida och avgöra om hon kan vara till hjälp.

Ha en fin kväll

Kramen/Ulla

2009-10-19 @ 17:25:50
URL: http://ladyinblue.bloggplatsen.se/
Postat av: soffie

hoppas du kan få kontakt med han om han anses vara den bästa,

Troll det lät både läskigt å spännande,

hoppas du får en god sömn inatt

2009-10-19 @ 21:49:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: birgitta

Lycka till vännen, har också hört att Terry Evans är bäst. Hoppas du får tag på honom.

Ha en god natti natt!

Kram kram

2009-10-19 @ 23:38:39
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: birgitta

Vad hände med din "ljusa" blogg?

2009-10-19 @ 23:46:42
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Mamms

terry är grymt duktig tycker jag.

ring mamma min hon är också duktig. Testa i alla fall.

Hoppas det löser sig. jag vet inte men jag tycker att medium ska vara bra och jordnära så när det blir för flummigt brukar jag känna att det blir jobbigt.

Kranm

2009-10-20 @ 05:27:33
URL: http://mamms.bloggsida.se
Postat av: Nette

Fy katten vad jobbigt. Men något är det ju.... Hoppas verkligen att ni kommer tillrätta med det. kramar



sv: Jag har inga rysningar av fotot längre, men förstår det verkligen inte. Kan det kanske ha med mitt mående att göra när jag tog fotot? I alla fall - jag får nog aldrig ett svar på varför fotot blev som det blev och vad det är. Jag glömde att fråga spådamen i går, så jag antar att jag har "släppt det". =)

2009-10-20 @ 09:28:24
URL: http://www.metrobloggen.se/nettes
Postat av: tess

Jag tror inte heller på en katt... det stämmer liksom inte. Jag fattar inte. Jag tror ju att det är något som "hör" till dig. Någon som vill just dig något. Det vore konstigt om något förföljer er överallt liksom... Vore ju fantastiskt om man kunde få kontakt. Kan man inte söka till programmet och få hjälp den vägen?



Ja livet är en berg och dalbana... helt klart. Jag kommer fixa detta men vi har det tufft. Mer än tufft.



Kollar du lägenhet igen? Är det pga spökerierna och du ska se om det blir bättre om du flyttar igen? Jag tror problemet blir med dig.... //tess

2009-10-20 @ 09:51:15
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Det har hållit på sen jag flyttade hit för fem år sen. Men det är väldigt sporadiskt. Jag är ju en förvirrad människa, så oftast glömmer jag bort att fundera över det. Jag har inte heller någon vettig förklaring till vad det kan vara. Men märkena är så små och tunna, så det verkar vara från mindre "klor" än från en katt. Terry kan nog vara svår att få håll på, men de som varit där, hos dig, kan inte kontakta honom då? De måste ju ha bättre chanser, eftersom de jobbar med honom då och då? Jag står lika frågande som dig........Kram!

2009-10-20 @ 10:18:13
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Eva

Förstår att hon tycker de är jobbigt, speciellt i den där åldern.

Hoppas de blir nån av dom där lägenheterna då o att ni får det lugnare där. :)



Och hoppas verkligen att du kan få prata med ett medium som kan hjälpa dig! Ska hålla tummarna. :)

2009-10-20 @ 12:52:14
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jadu Eva, :) du ser det var antagligen meningen att vi skulle träffas så här i cyberrymden :) Hoppas att Du får den hjälp du behöver:)

Kramen/Ulla

Ps.Du får gärna hälsa Annelise från mig Ds.

2009-10-20 @ 21:23:08
URL: http://ladyinblue.bloggplatsen.se/
Postat av: Juli

Jag kan hjälpa dig....

2009-10-26 @ 19:51:16
Postat av: harry

har du testat att lägga ut mat 2 gånger i månaden?

testa kattmat också^^

thailänskt tradition

2009-10-28 @ 23:35:13

Läs helst mitt inlägg innan du kommenterar :-)
Reklam och anonyma kommentarer raderas direkt. Vill du ha svar/hjälp - lämna åtminstone en mailadress (publiceras ej).
Tack!
:-)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0