En liten pojke

I går kväll när jag hade lite svårt att somna kom jag att tänka på en sak. 

För snart tio år sedan spådde jag mig första gången och fick då veta att jag troligtvis inte skulle få fler barn. Men OM det skulle bli så; då skulle det bli en pojke. Fast det blev inga fler barn - och idag är jag för gammal.

Men i somras hade jag en konstig dröm om en liten ljushårig pojke med bruna ögon och ett härligt leende. Han hade en grön tröja på sig och bakom honom skymtade min dotter. Något sa mig att jag var mamma till båda, men jag har ju ingen son! Det var väldigt konstigt.

För två veckor sedan skrev Flisan en kommentar om att hon pendlat efter svar på vad det var som gav mig rivmärkena. Hon hade fått fram att det var en liten pojke (en "lintott") som dött av sjukdom och nu var ledsen och bitter - och därför rev han mig. Men det skulle upphöra inom en snar framtid.

Nu har jag iallafall sluppit rivmärken i över 2 veckor och det känns skönt. Men än vågar jag inte hoppas att det verkligen är över.


Kommentarer
Postat av: Mona

Vad häftigt! Intressant att hon kunde läsa av det där genom att läsa din blogg. Kan du känna av saker när du läser andras bloggar eller artiklar?

Ha en bra kväll!

2009-09-30 @ 18:44:32
URL: http://monae.blogg.se/
Postat av: Flisan

Hej Eva!

Och förlåt att jag inte svarat tidigare...

Jag har varit självupptagen och nere i en rejäl svacka ett tag, och då blir allt så slääääpandeeee! Haha!

Allting...hela livet går som i slowmotion och jag får ingenting gjort. Och jag har inte ens hunnit läsa bloggar som jag alltid brukar älska att göra på morgonen och om natten när jag inte kan sova..



Du undrade om jag hade pendlat länge..?

Ja..jo...näe....

Jo..från och till sedan jag var i tjugoårsåldern.

(Huva...jag är snart 48 nu ju!)



Ibland har det gått år emellan, men nu det senaste året har jag väl varit mer "aktiv".

I svåra stunder så söker man ofta svar. Och vill hitta lösningar.



Och när allt känns bättre så är man ju lixom "bara nöjd".

Men oftast pendlar jag bara för mej själv.

I tysthet och hemlighet.

Många tror kanske att man är lite halvknäpp....?



Men jag är trygg med min pendel.

Och respekterar den.

Och ska jag göra "stora saker" i mitt liv, avgörande vägval, fatta jobbiga beslut osv. då tar jag ibland hjälp utav min "lilla skatt".



Och berättar man för någon om den, så väcks ofta en nyfikenhet...(:

Man MÅSTE ju inte ta allt sånt här så där jätte allvarligt!?

Men lika gärna fråga den, som någon annan kan jag ibland tycka.



Vad spännande med din spådom från lång tid tillbaka!

Och vad jag gläds med dej att du nu fått vara ifred och slipper rivmärkena.

Det var lite otäckt det där ju...ryser



Man får väl ibland aldrig "riktiga svar" på var en del händelser kommer ifrån.

Och det kanske ska vara så.

Det är väl just det som gör det hela så fascinerande!?

Man söker och söker och vill så gärna ha ett logiskt svar på allt. Men så blir det inte så...

Och man får gå vidare i alla fall.

Men det jag tycker är riktigt läskigt är när till exempel människor "fastnar" mellan denna och "den andra" världen.

Och inte vågar "gå över"....

Och inte hittar lugn och ro.

DET tycker jag är skrämmande.



En kort grej till bara...



Jag var på begravning för ett par veckor sedan till vår granne och nära vän.

Och innan jag gick till kyrkan så pendlade jag om honom.

Jag frågade då om han hade fått "frid i sin himmel" och om han kände sej lugn och trygg?

Sällan har jag sett min pendel snurra så kraftigt...



Jag visste ju att han saknade sin bortgångna Fru, och efter hennes bortgång för några år sedan så blev han liksom aldrig sej själv igen.



Jag är helt övertygad om att han nu har det fridfullt i sin himmel.

Och jag som alltid tjuter på begravningar....

Inte en tår fällde jag i kyrkan.

Det var bara vackert.



Däremot så grät jag lite stilla vid graven efteråt när jag på andra sidan vägen SER EN TRAKTOR SOM PRESSAR HALM-BALAR!!!



Det var i den situationen som jag mindes honom mest.

När han körde traktorn och pressade balar....



Och solen sken så vackert den dagen.

Trots att meterologerna lovat regn.

Märkligt....



Kram på dej vännen! Lovar att skärpa mej med besöken här om bara allting slutar snurra så fort runt "min egen person"..

//Flisan

2009-09-30 @ 20:13:31
URL: http://alittalabitconfused.blogspot.com/
Postat av: Nina

Varje gång jag läser hos dig får jag något att fundera på... spännande.

2009-09-30 @ 22:20:06
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

ja absolut kan det vara så, det låter ju troligt, och typiskt barn att visa sig liksom genom lite konstiga metoder...har du sett något barn själv eller bara i drömmen nu?

2009-10-01 @ 07:04:06
URL: http://gladmymlan.blogspot.com
Postat av: Eva

oj, spännande spådom! Kanske är som hon säger. :)

Skönt iaf att du fått vara ifred ett tag nu!

2009-10-01 @ 11:40:16
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Diana

Va underligt....och spännande på samma gång.

Härligt att du fått vara ifred nu. Hoppas du så kommer att förbli.

Kram Di

2009-10-01 @ 14:43:02
URL: http://dianahagel.wordpress.com
Postat av: marie

God morgon!

Hoppas det fortsätter vara lugnt hos dej!

Kram o var rädd om dej!!

2009-10-02 @ 09:27:13
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: marie

du kanske aldrig får klarhet i detta...

skönt att du har fått en lugn period, men jag förstår att du vill veta vad detta är...



trevlig helg

2009-10-02 @ 11:24:54
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså jag läste din blogg igår om rivmärken oså, och förut märkte att jag fått nåt slags rivmärke bakom örat, har du fått utan att känna nån gång? :|||||||||

2009-10-02 @ 17:39:04
Postat av: tess

Jag har oxå ett barn hos mig en pojke... jag vet inte heller vem han är. //Tess

2009-10-02 @ 18:16:12
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Oceandreams

Låter lite kusligt och spännande på samma gång det där om den lilla pojken.

Gillar verkligen din blogg och den bekräftar min tro på att det finns något runt omkring oss.



Har hoppat in och gjort ett litet inlägg ikväll.



Önskar dig en fin helg



KRAMAR

2009-10-02 @ 21:20:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27144
Postat av: Ninni

Men stackars lilla pojke som kanske inte tagit sig över till en lugn&skön sida!



Men jag är glad att du har det lugnt nu..kram på dig



2009-10-03 @ 13:50:24
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Heej gumms :)



Härligt att läsa att det går åt rätt håll och att du inte märkt av något.. Om det nu skulle vara grabben så hoppas jag har får ro till slut.



Hoppas allt är bra med dig annars!



KRAAAM

2009-10-05 @ 08:13:49
URL: http://anderspernilla.blogg.se/
Postat av: Oceandreams

Kikar in och önskar dig en bra start på veckan.Hoppas du haft en fin helg.Jag är så smått tillbaka på bloggen,har ett nytt inlägg där.



Må så gott



Kramar

2009-10-05 @ 09:24:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27144

Läs helst mitt inlägg innan du kommenterar :-)
Reklam och anonyma kommentarer raderas direkt. Vill du ha svar/hjälp - lämna åtminstone en mailadress (publiceras ej).
Tack!
:-)

Namn:
Kom ihåg mig!

E-post: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0